– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre alle modellene våre, sier markedsdirektør Geir Haugaard.
– Med 2026-utgaven av elektriske Puma gjør vi en europeisk bestselger enda bedre og enda mer aktuell for flere. Med den økte rekkevidden og BlueCruise-teknologien, får også de med et strammere budsjett tilgang til en toppmoderne, svært lettkjørt, underholdende og romslig elektrisk SUV.
En annen ganske stor nyhet er at lille Puma snart også kan fås med Fords BlueCruise-teknologi, og dette systemet åpner for «handsfree»-kjøring med øynene på veien på utvalgte motorveistrekninger, de såkalte Blue Zones.
Ford forklarer at BlueCruise ble i 2023 det første systemet i Europa med regulatorisk godkjenning, og er nå godkjent i 16 europeiske land, inkludert Norge. Dette åpner for å bruke det håndfrie systemet på 92 prosent av den 26 timer lange kjøreturen mellom Oslo og Barcelona.
Ford Norge sier at BlueCruise i første omgang blir tilgjengelig på store deler av strekningen på E6 mellom svenskegrensa og Oslo, på E18 mellom Drammen og Sandvika, flere strekninger sydover på E18 mot Sandefjord og på deler av E18 gjennom Østfold.
Les også:
- Flertall mener elbil-momsen kommer for raskt
- Ny Ioniq 6 strekker ut rekkevidden
- Polestar 2 Long range Dual motor – holder fortsatt tritt med konkurrentene