McMurtrys ambisjon er ganske enkelt og hårete ‒ å bli et av verdens mest prestisjefylte bilmerker med en av de raskeste bilene vi har sett ‒ og det basert på motorsportinnovasjon.
Og vi har allerede fått et par hint om hva som bor i den første hyperbanebilen de har på gang, en McMurtry Speirling Pure.
Med tiden på 54,559 kan Max Chilton og Speirling sette nok en rekord på skrytelisten, og denne gang hadde prototypen 80 prosent kraft og en begrenset toppfart på 250 km/t.
‒ Alle vil ha skryterettigheter på deres lokale bane, og til og med kjøre med 80 prosent kraft og med en fartsgrense på 155 mph har vi slått rekorden med 4 sekunder, sier føreren selv,
‒ Dette viser potensialet i bilen og hva våre kunder kan oppnå det samme på deres lokale eller favorittbaner.
McMurtry Speirling Pure er en hyperbanebil som bruker et unikt downforce-on-demand-system for å gi eksepsjonelt marktrykk og grep helt fra null. Dette systemet jobber sammen med den elektriske drivlinjen på 1.000 hk, og tilbyr valgbare kjøremoduser med ytelse fra GT3 og helt opp til F1-nivå.
Bilen som satte ny rekord er en såkalt «Validation Prototype 1», men de har ikke parkert den som satte rekord i Goodwood.
Den bilen er nå på tur til USA hvor en legendarisk korketrekker lokker, nemlig den på den berømte Laguna Seca-banen. Oddsen for at McMurtry setter nok en rekord bør være ganske så lav.
Her kan du være med Chilton på rekordrunden rundt Castle Combe:
Les også:
- Bilen Bruce Wayne ville kjørt
- Passer en elbil for din kjøring? BMW-appen har svaret
- Smart pirrer med #5