En lynrask og toppløs Porsche 911 Turbo S

Brabus har tunet 992-serien av Porsche 911 Turbo S, og gjort den lynrask.


Dagens Porsche 911 Turbo S-modeller har en 3.8-liters twin-turbo med seks sylindre og med 650 hestekrefter, og den toppløse 911 Turbo S Cabriolet klarer sprinten på småpene 2,8 sekunder med Sport Chrono-pakken. Toppfarten er på 330 km/t.

Men så var det Brabus-utgavene da.

De tyske tunerne har laget to sett til 911 Turbo S-modellene, et som heter 720 og et som heter 820. Det er langt fra to tilfeldige numre.

720-settet hever nemlig kreftene med 70 hk opp til nettopp 720 hk, og tar på samme tid dreiemomentet opp fra 800 Nm til 900 Nm.

Dette kutter på samme tid 0-100 km/t ned til 2,6 sekunder, mens toppfarten vokser med 5 km/t opp til 335 km/t. Men dette er lillesøsteren.

Storesøster hever kreftene helt opp til 820 hk og 950 Nm, og dette tar sprinttiden ned til 2,5 sekunder. På grunn av dekkene har de måtte begrense toppfarten, men denne øker med nye 5 km/t og opp til 340 km/t. Det begynner å bli mer enn nok i en toppløs bil.

Og ja, alt er testet av TÜV og kommer med tre års garanti ‒ eventuelt 100.000 kilometer.

Brabus har selvsagt ikke nøyd seg med dette, og gjort en rekke aerodynamiske endringer samt oppgradert innsiden ‒ som de jo alltid gjør.

Det går, også selvsagt, i en masse karbondelder, slik som den nye frontsplitteren, diffuseren og bakvingen. Like selvsagt er hjulene nye, 21 tommer foran og 22 tommer bak, og de har også satt inn justerbare fjærer. Brabus-utgaven er skodd med 255/30 foran og 335/25 bak.

Bilen er spesielt imponerende sett bakfra, hvor karbon-diffusoren har skreddersydde utskjæringer for de fire 100 millimeter (3,9 tommer) enderørene til eksosanlegget. Og mikser vi inn den nye bakvingen blir dette en bakende som de færreste tør å passere.

På innsiden har Brabus interiøreksperter gått for svart skinn som en kontrast til den grå fargen, og for enda mer effekt har de brukt røde kanter og sømmer. Ja, det ser utvilsomt bra ut, som du kan se ut av bildene under.

Vi vet ikke hva Brabus tar for alt dette, men en ny Porsche 911 Turbo S Cabriolet starter på 3,2 millioner kroner her hjemme, så det koster for de som vil kjøre ned til stranden som en ekte sjef.

Her er bilder av den ganske så ville 911-versjonen:

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Nyheter