En langt røffere BMW X7

Lumma har kastet seg over X7, og gitt den en skikkelig overhaling.


BMW er inne i en ellevill periode, noe som blant annet har
resultert i en haug med nye og oppgraderte SUV-modeller.

Både X2, X4 og X5 er ganske så nye, og tyskerne har ikke
glemt flaggskipet sitt heller.

Sent i fjor kunne de presentere en ny X7, en diger SUV som
er godt over 5 meter lang og 2 meter bred.

Den ferske X7 har fått de nye designlinjene som de andre nye
og oppgarderte modellene BMW har bydd på det siste året, blant annet med en ny
front.

Så X7 er en stilfull bil, men dette er først og fremst en
familievogn med sju seter. Så sporty er nok ikke en av tingene man vil si om bilen.

Tyske Lumma Design, som har kastet seg over de litt mer
luksuriøse modellene i over 30 år, så imidlertid potensiale i den store SUV-modellen.

De kastet seg rundt, kom opp med nye løsninger, og vips, så
er den ikke lenger en litt kjedelig familievogn.

For man kan si mye om Lumma CLR X7, men kjedelig er ikke en av tingene.

Det tyske selskapet har tatt oppgaven så seriøst at den
faktisk har blitt 5 centimeter bredere på begge sidene, og pimpet den opp med
en rekke nye utvendige detaljer.

Fronten har fått et helt nytt design med en ny spoiler med et
ganske så mye større luftinntak i kombinasjon med en frontsplitter, og det røffere
uttrykket forsterkes av et karbonpanser med sine luftinntak.

For å redusere dragsuget bak har de satt på en ny
bakspoilerleppe og takspoiler, og denne kommer, selvsagt, i karbon.

Det bredere helhetsinntrykket forsterkes av monsterfelger på
24 tommer, og disse kan også fås i 23 tommer. Bredden på dekkene er også
solide, 295 og 355 mm.

Og det er kanskje nødvendig, for en Lumma CLR X7 er ingen slappfisk.

De har utstyrt den med 4 x 100 mm eksosstusser, og finjusert
motoren til X7 50i.

Resultatet er at begrensningen på 250 km/t er borte, og
under panseret byr nå motoren på rundt solide 680 hestekrefter ‒ godt over 200
mer enn den originale.

Lumma sier dog ingenting om ytelsene, men at den har blitt
en skikkelig familieracer er ganske så sikkert.

På innsiden byr Lumma på to valg, en som gjør cockpiten til
en VIP-losje eller en med et sportslig utgangspunkt.

Settet som gjør X7 både biskere og bredere er klart til
neste år, så drømmer du om en røffere X7 må du smøre deg med litt tålmodighet.

Her er flere bilder av Lumma CLR X7:

Les også:

Les mer om:

Nyheter