Ford Norge dunker til med et påskeegg når de skal dra fram styrkene til den kommende elbilen. I egget ligger nemlig ord som prisgunstig, lettkjørt, raskest hurtiglading og størst bagasjerom. De to siste gjelder selvsagt for den kompakte SUV-klassen.
At nye Puma nærmer seg viser en annen ting, for akkurat nå er internasjonal presse samlet for å teste den nye elbilen.
Vi kan jo ta to av skrytepunktene til den norske importøren med en gang.
Når det gjelder lagringsplass så rommer bagasjerommet 523 liter målt til toppen av seteryggen, og dette utvider seg til 574 liters om det lastes helt opp til taket.
Det er også en gigaboks som er tro mot navnet for denne som er et vaskbart og drenerbart rom i bunnen av bagasjerommet er på 145 liter. Og foran er det også en frunk på 43 liter.
Prisene har også vært klare en stund, og nye Puma starter på 330.300 kroner i utstyrsnivå Select.
De som går for toppnivået Premium må ut med minst 353.800 kroner, og her er det blant annet et B&O lydanlegg med 10 høyttalere og adaptive LED Matrix hovedlys med blendefrie fjernlys.
En grunn til at denne er en bestselger ute i Europa er størrelsen, for den kompakte elektriske Pumaen strekker seg kun 4,2 meter i lengden, og her bør også 1-pedalskjøring gjøre det enda enklere å manøvrere seg i byene.
– Vi har stor tro på at når nordmenn får prøvd nye elektriske Puma, opplevd de svært gode kjøreegenskapene og sett den enorme plassen den kompakte og lettkjørte elektriske SUVen har, så vil ikke bare Puma bli en europeisk, men også en norsk suksess, spår Haugaard.
Elbilen nærmer seg altså, og før den lander her i kongeriket lengst nord kan du jo sjekke ut flere bilder av nye og elektriske Ford Puma:
Les også:
- Svært mange bilbatterier er i dårlig stand
- Toyota Land Cruiser – mer enn bare et arbeidsjern
- Jepp, en Ducati Lamborghini