Annonse
Hjem Nyheter Brabus med en solid terrengfinte

Brabus med en solid terrengfinte

En G-klasse fra Brabus fungerer dårlig i terrenget. Den er lav, bred, har fete dekk og full av ukontrollerbare krefter. Vel, det trodde vi iallfall.

Ingen kan vel mislike Brabus, disse gærne tyske tunerne som gjør Mercedes-modeller om til raketter på fire hjul.

Brabus har en forkjærlighet for G-klassen, og kommer stadig vekk med iltre versjoner av Daimlers terrengkonge.

Bare i år har de tryllet fram en Brabus G V12 900 med ja, 900 hestekrefter, og en Brabus 800 Widestar, ja, med 800 hk.

Begge er lavere, bredere versjoner som er laget for å frese rundt på asfalten med, og selv om de er noen skikkelige villmenn passer de ikke helt i villmarken.

Saken fortsetter under Annonsen

Du er ikke skogens konge med en Brabus G-versjon, du er en bykonge.

Men det er ikke så farlig, for vi vet jo at det er slik Brabus tenker.

Eller la oss heller si tenkte.

For Brabus viser oss nå den tredje G-klassen for året, og denne funker faktisk også i det ulendte terrenget.

Nå har tunerne kastet seg over versjonen G 350 d, og denne er faktisk bygd for å komme seg fram utenfor asfalten. Jepp.

La oss ta motoren først.

Vi er altså vant til at Brabus trimmer disse så hardt at de har flere krefter enn de mest iltre sportsbilene, men nå har de nøyd seg med å gi G 350 d 330 hk og et dreiemoment på 660 Nm.

Dette er henholdsvis 44 hk og 60 Nm mer enn originalen, og Brabus melder selvsikkert at du med den ekstra kraften nå kan forsere bakker med 100 prosents helling. Lykke til med det!

Den bør uansett klare å forsere de aller fleste hindringene den møter, og på samme tid bør det være mulig å kontrollere villstyringen også.

For at den skal trives enda bedre i terrenget har de laget seg et oppheng kalt «Adventure», og denne løfter bilen ytterligere 10 centimeter opp fra bakkenivået. Jøss!

Nevnte vi at det også er mulig å heve bakkeklaringen ytterligere 4 centimeter? Ikke? Men det er det.

Felgene er på 20 tommer, og dekkene kommer med profilen 285/55. Ja, digert, men altså fullt håndterbart ute i terrenget.

Som vanlig har de også gjort en drøss med andre endringer, både på utsiden og innsiden, slik at dette virkelig er en «ny» bil.

Det er ekstra lys, et solid takstativ med en stige som forenkler lastingen og lossingen, store luftinntak, bedre beskyttelse, deler i karbon og en vindskjerm ‒ for å nevne noen av de mange endringene som du kan se i bildeserien helt nederst.

Bilene ser faktisk veldig bra ut, og man skal pimpe den originale G-klassen ganske så mye for å komme i nærheten av det Brabus her har klart.

Sjekk dette:

På innsiden er den kledd i et enda mer eksklusivt skinn, i tillegg til diverse komponenter som nå er i aluminium.

Også rattet har fått seg en overhaling, og den eksklusive følelsen fra utsiden tar man med seg inn i denne luksuriøse doningen.

Og skulle du ta deg en tur rundt i byen med denne, er du også en liten konge. Den bruker nemlig kun 7,2 sekunder opp til 100 km/t, noe som er veldig godkjent av en slik stor (2,5 tonn) terrengfokusert bil. Toppfarten er for øvrig satt til 202 km/t.

Tyskerne melder at Brabus Adventure-pakken passer til alle modellene av dagens G-klasse, så det er bare å ta kontakt om du eier en ny G-klasse.

Da blir du virkelig skogens konge på vei til hytta.

Her er flere bilder:

Les også:

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her

Bil24 på sosiale medier

1,846FansLik
65FølgereFølg
80FølgereFølg
0AbonnenterAbonnér

Populære saker