Bentley med ny ekstrem luksuriøs sportsbil

Ifølge Bentley er det kun navnet som består når de nå kommer med 3. generasjonen av den ekstremene Flying Spur.


Hos den britiske privatsjåførforeningen, for det finnes vel en
slik en, går nå champagnekorkene til værs. Mange av disse med hatt og hvite
hansker får nemlig et nytt kjøretøy som de kan frakte de viktige folkene rundt
i.

Bentley har nemlig på gang en ny Flying Spur, bilen som alle
som absolutt skal fraktes rundt av en privatsjåfør burde eid.

-->
For vi snakker ikke om disse daffe vognene uten verken sjel
eller krefter, men en skikkelig luksuriøs GT. Jepp, intet mindre.

Bentley Flying Spur er ifølge den britiske produsenten så ny
at det kun er navnet som har overlevd fra forrige generasjon.

Det første som avslører at dette er noe helt nytt ser man på panseret. For der har de plassert noe de kaller en «Flying B»-maskot som speider utover verden, noe de moderne Flying Spur-modellene aldri tidligere har hatt.

Bilen er bygd på en helt ny plattform, noe som betyr både
nye linjer, ny teknologi, nye løsninger ‒ og mer krefter under panseret.

Fortsatt bruker Bentley sin 6.0-liters W12-motor, men denne
gang byr den doble turbomatede motoren på en TSI som yter 635 hestekrefter og
900 Nm. På toppen har de satt inn i en ny dobbeltclutch 8-trinns automatkasse hentet
fra Continental GT, noe som gir denne limo-aktige bilen sportsbilegenskaper.

0-100 km/t går unna på 3,8 sekunder, mens toppfarten er satt til formidable 333 km/t. Sjefene bør ikke komme for sent til et viktig møte med denne, det er nå sikkert.

Det er altså alt mulig teknologi, assistenter og hjelpesystemer
i denne, og ikke minst har Bentley tenkt på lyd.

Og for en gangs skyld fokuserer vi ikke lydisolasjon som vi vanligvis gjør rundt slike luksusbiler, men vi er sikker på at denne også er lydisolert så det holder.

Nei, vi tenker på når rikfolket virkelig skal slippe seg løs
i baksetet, og ber sjåføren om å se sette på noe Metallica mens de blander seg
en drink.

Som standard kommer den med et system med 10 høyttalere og
650 watt. Men ingen går selvsagt for det.

Det neste steget er et Bang & Olufsen som byr på 1.500
watt og 16 høyttalere, og da begynner vi å snakke.

Men det blir også barnemat i forhold til toppløsningen, og
da må baksetepassasjeren pent flytte seg i framsetet for den beste opplevelsen.

Naim har nemlig utviklet et spesielt Bentley-system på hele
2.200 watt med aktive basser, og disse elementene er bygd inn i forsetene for
den perfekte lydopplevelsen.

Se for deg en dresskledd, gråhåret og blek fyr rocke til «Seek
and Destroy» fra Metallica på full styrke i forsetet ‒ det hadde vært et syn
for gudene!

For de som av en eller annen grunn ikke mener en original Flying Spur er godt nok, byr selvsagt Bentley også på spesialbehandling signert Mulliner. Disse folkene kan gjøre absolutt alt du ber om av endringer på innsiden, så trenger du for eksempel 3-dimensjonal diamantlær på innsiden av dørene så fikser de selvsagt det.

Prisen vet vi rett og slett ikke, ettersom Bentley åpenbart
har glemt å opplyse om den. Men vi som verken er medlem av privatsjåførforeningen
eller trenger en til å frakte oss rundt spiller det liten rolle uansett.

Vi må nok nøye oss med bildene, og de får du her:

Les også:

Les mer om:

Nyheter