Ok, du har muligens ikke hørt om Bentley Batur, så la oss ta en kjapp gjennomgang.
Dette er Bentleys nye superbil, en grand tourer bygd sammen med spesialavdelingen Mulliner, og er enkelt og greit det råeste Bentley noensinne har bygd. Jepp, intet mindre. Både Bentley og Ducati hører hjemme i den store Volkswagen-gruppen, og det resulterer altså i en litt mer spesiell Ducati Diavel-utgave. Og det er kanskje ikke så rart, for begge merkene har visjoner som knytter seg til både ytelse, håndverk og eksklusivitet.
														
																																									Både Bentley og Ducati hører hjemme i den store Volkswagen-gruppen, og det resulterer altså i en litt mer spesiell Ducati Diavel-utgave. Og det er kanskje ikke så rart, for begge merkene har visjoner som knytter seg til både ytelse, håndverk og eksklusivitet.
														
													
																											 Eksosen med doble utløp, sammen med dekselet, har blitt redesignet for å harmonisere med de raffinerte linjene på sykkelen.
														
																																									I tillegg til 500 eksemplarene av Diavel for Bentley, tilbyr Ducati også en serie på kun 50 eksempler av Diavel for Bentley Mulliner. Her får kunder av Mulliner gjennom et direkte samarbeid med designerne til Centro Stile Ducati muligheten til å konfigurere deres Diavel for Bentley Mulliner med forskjellige farger for salen, bremsekalipere foran, karbonfiberdeler og felger.
														
																																									De kan også velge samme farge som bilen deres for karosseridelene eller en av de fra en eksklusiv palett valgt av Mulliners designer for denne spesielle og svært eksklusive serien.
														
																																									Diavel for Bentley leveres som med alle de mer spesielle utgavene fra Ducati med et ekthetsbevis, et passasjersete og et motorsykkeltrekk, og spesialutgavene tilbyr også mye spesielt utstyr inkludert en spesiell animasjon.
														
																																									På toppen, i tillegg til en spesiell koffert som følger med kjøpet, vil også Bentley og Ducati tilby eksternt utstyr gjennom noe de har kalt Capsule Collection. Her får de som kjøper en Diavel for Bentley muligheten til å kjøpe matchende utstyr som hjelm og jakker i farger som matcher sykkelen.
														
																																									Diavel for Bentley er utstyrt med en 1158 cc V4 Granturismo-motor som yter 168 hk, så her går det helt sikkert unna i et vanvittig tempo.
														
																																									Eksosen med doble utløp, sammen med dekselet, har blitt redesignet for å harmonisere med de raffinerte linjene på sykkelen.
														
																																									I tillegg til 500 eksemplarene av Diavel for Bentley, tilbyr Ducati også en serie på kun 50 eksempler av Diavel for Bentley Mulliner. Her får kunder av Mulliner gjennom et direkte samarbeid med designerne til Centro Stile Ducati muligheten til å konfigurere deres Diavel for Bentley Mulliner med forskjellige farger for salen, bremsekalipere foran, karbonfiberdeler og felger.
														
																																									De kan også velge samme farge som bilen deres for karosseridelene eller en av de fra en eksklusiv palett valgt av Mulliners designer for denne spesielle og svært eksklusive serien.
														
																																									Diavel for Bentley leveres som med alle de mer spesielle utgavene fra Ducati med et ekthetsbevis, et passasjersete og et motorsykkeltrekk, og spesialutgavene tilbyr også mye spesielt utstyr inkludert en spesiell animasjon.
														
																																									På toppen, i tillegg til en spesiell koffert som følger med kjøpet, vil også Bentley og Ducati tilby eksternt utstyr gjennom noe de har kalt Capsule Collection. Her får de som kjøper en Diavel for Bentley muligheten til å kjøpe matchende utstyr som hjelm og jakker i farger som matcher sykkelen.
														
																																									Diavel for Bentley er utstyrt med en 1158 cc V4 Granturismo-motor som yter 168 hk, så her går det helt sikkert unna i et vanvittig tempo.
														
																																									 Ok, vi lovte cirkapris, og det må vi selvsagt følge opp før vi ser på bildene av både Batur og Ducati-søsteren.
														
																																									Den svenske Ducati-importøren opplyser at prisen vil ligge rundt 800.000 norske kroner for Diavel for Bentley, mens den enda mer eksklusive Diavel for Bentley Mulliner er ventet til å ende på rundt 1.020.000 kroner her i Norge. Så nei, disse selges ikke på billigsalg, men det var det nok ingen som forventet heller.
														
																																									Her er bildene av en duo som nok mange kunne tenkt seg i garasjen:
														
																																									Ok, vi lovte cirkapris, og det må vi selvsagt følge opp før vi ser på bildene av både Batur og Ducati-søsteren.
														
																																									Den svenske Ducati-importøren opplyser at prisen vil ligge rundt 800.000 norske kroner for Diavel for Bentley, mens den enda mer eksklusive Diavel for Bentley Mulliner er ventet til å ende på rundt 1.020.000 kroner her i Norge. Så nei, disse selges ikke på billigsalg, men det var det nok ingen som forventet heller.
														
																																									Her er bildene av en duo som nok mange kunne tenkt seg i garasjen: 
														
													
																											 
																					
																																	 
                                 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                            