9-seteren i helelektrisk drakt

Peugeots Traveller kommer nå også med elektrisk drift, og det er en veldig fleksibel herremann.


Vi har elektriske personbiler, stasjonsvogner, SUV-modeller og
varebiler. Og nå også store flerbruksbiler.

For Peugeot har på gang en elektrisk utgave av Traveller,
denne fleksible bilen som både kan fungere som en 5-seter med mye plass og som
en minibuss med hele 9 seter.

‒ Dette er åpningen av et nytt elbilsegment i Norge, sier Rune
Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.

‒ Vi vet at det er et behov for nullutslipp til brukere som
trenger flere sitteplasser og bagasjeplass enn det som tilbys i markedet i dag.
Vi gleder oss over å være de første som tilbyr en bil til disse kundene.

Han snakker altså om e-Traveller, som kommer med det samme elektriske drivverket som Peugeot e-208 og e-2008 også er utstyrt med.

Den kommer i to versjoner, hvor Business VIP har 6 eller 7
seter og de på andre og tredje rad sitter mot hverandre.

Familieversjon er den virkelige fleksible, hvor det er mulig å legge ned eller til og med fjerne seter alt ettersom hvor mye plass og mange sitteplasser man trenger. Her kan også setene justeres i lengderetningen, og 9-seteren kan til og med bygges om til en 2-seter.

På det meste kan e-Traveller frakte 9 personer og 1.500
liter bagasje, eller eventuelt 5 personer og 3.000 liter bagasje. Og ja, den kan
trekke henger opp mot 1.000 kilo.

Peugeot byr på hele tre lengdeversjoner av e-Traveller, 4,60
meter, 4,95 meter og 5,30 meter, og de har begrenset høyden til 1,90 meter slik
at den går inn i parkeringshus.

‒ Med e-Traveller kan vi tilby en rekke konfigurasjoner og tre karosserilengder. Antallet setevarianter, plass og hengervekt er unikt i elbilsammenheng og gir store muligheter for de med ekstraordinære behov, fortsetter Rune Hensel.

Så hva med rekkevidde og ladefart?

Jo, e-Traveller kan fås med et batteri på 50 kWh med en
oppgitt rekkevidde på 230 kilometer, eller en på 75 kWh som ruller 330
kilometer.

Ombordladeren er på enten 7,4 kW eller 11 kW, så de som skal
bruke denne til shuttle-service eller andre transportoppdrag bør kanskje finne
en hurtiglader. I så fall kan den lade med 100 kW, og batteriet på 50 kWh lades
til 80 prosent på 30 minutter og 75 kWh fylles i løpet av 45 minutter.

Den kommer også med ny teknologi og førerassistenter som sender
den opp på nivå 2 på den selvkjørende skalaen.

Peugeot Norge sier at bilen er tilgjengelig fra og med
oktober.

Her er flere bilder av Peugeot e-Traveller:

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Elbiler Nyheter