- Annonse -
HjemElbiler9-seteren i helelektrisk drakt

9-seteren i helelektrisk drakt

Peugeots Traveller kommer nå også med elektrisk drift, og det er en veldig fleksibel herremann.

Vi har elektriske personbiler, stasjonsvogner, SUV-modeller og varebiler. Og nå også store flerbruksbiler.

- Annonse -

For Peugeot har på gang en elektrisk utgave av Traveller, denne fleksible bilen som både kan fungere som en 5-seter med mye plass og som en minibuss med hele 9 seter.

‒ Dette er åpningen av et nytt elbilsegment i Norge, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.

‒ Vi vet at det er et behov for nullutslipp til brukere som trenger flere sitteplasser og bagasjeplass enn det som tilbys i markedet i dag. Vi gleder oss over å være de første som tilbyr en bil til disse kundene.

Han snakker altså om e-Traveller, som kommer med det samme elektriske drivverket som Peugeot e-208 og e-2008 også er utstyrt med.

- Annonse -

Den kommer i to versjoner, hvor Business VIP har 6 eller 7 seter og de på andre og tredje rad sitter mot hverandre.

Familieversjon er den virkelige fleksible, hvor det er mulig å legge ned eller til og med fjerne seter alt ettersom hvor mye plass og mange sitteplasser man trenger. Her kan også setene justeres i lengderetningen, og 9-seteren kan til og med bygges om til en 2-seter.

På det meste kan e-Traveller frakte 9 personer og 1.500 liter bagasje, eller eventuelt 5 personer og 3.000 liter bagasje. Og ja, den kan trekke henger opp mot 1.000 kilo.

Peugeot byr på hele tre lengdeversjoner av e-Traveller, 4,60 meter, 4,95 meter og 5,30 meter, og de har begrenset høyden til 1,90 meter slik at den går inn i parkeringshus.

- Annonse -

‒ Med e-Traveller kan vi tilby en rekke konfigurasjoner og tre karosserilengder. Antallet setevarianter, plass og hengervekt er unikt i elbilsammenheng og gir store muligheter for de med ekstraordinære behov, fortsetter Rune Hensel.

Så hva med rekkevidde og ladefart?

Jo, e-Traveller kan fås med et batteri på 50 kWh med en oppgitt rekkevidde på 230 kilometer, eller en på 75 kWh som ruller 330 kilometer.

Ombordladeren er på enten 7,4 kW eller 11 kW, så de som skal bruke denne til shuttle-service eller andre transportoppdrag bør kanskje finne en hurtiglader. I så fall kan den lade med 100 kW, og batteriet på 50 kWh lades til 80 prosent på 30 minutter og 75 kWh fylles i løpet av 45 minutter.

Den kommer også med ny teknologi og førerassistenter som sender den opp på nivå 2 på den selvkjørende skalaen.

Peugeot Norge sier at bilen er tilgjengelig fra og med oktober.

Her er flere bilder av Peugeot e-Traveller:

Les også:

- Annonse -

Flere nyheter

Det er 160 år siden Adam Opel startet på eventyret som endte opp med dagens bilmerke. (Fotos: Opel)

Opel runder 160 år

Det tyske bilmerket ble grunnlagt selv mange år før de første automobilene var på plass. Ingen vet egentlig hvor gammel...
Volkswagen viser fram en fullstendig selvkjørende bil, Gen.Travel. (Fotos: Volkswagen)

Volkswagen viser en fullstendig selvkjørende bil

Det snakkes om nivå 3 og 4 på den selvkjørende skalaen, men de bilene som kan kjøre av seg...
Renault 5 Turbo 3E er født til å drifte ‒ og hylle de gamle videospillene. (Fotos: Renault)

Elbilen R5 Turbo 3E er født til å drifte

Så hvordan skal man hylle Renault 5 Turbo når R5 nå runder 50 år? Hva med en elektrisk showbil...
Drivstoffprisene har nå befunnet seg over 20 kroner literen over et halvt år. (Fotos: NAF)

Stadig sterkere krav om støtte til drivstoff

Plukker vi bort de største byområdene så er det nå et flertall som forlanger støtte til bensin og diesel. Det...
Nikola kan endelig vise fra den europeiske lastebilen med det norske navnet Tre. (Fotos: Iveco)

Nikola endelig klar for Europa

Etter mye drama kan Nikola endelig annonseres den elektriske lastebilen kalt Tre, og ikke nok med det. Det er...
Nissan har endelig klar den helelektriske Nissan Townstar, en bil som nylig ble nummer tre i kåringen av årets varebil. (Fotos: Nissan)

Nissans nye elvarebil er her

Nissan har en viktig trippel gående som inkluderer en ny elbil, en ny elvarebil og en ny X-Trail. De som...
Volvos kommende elektriske SUV, EX90, kommer med nye sikkerhetsfunksjoner. (Fotos: Volvo)

Ny elbil fra Volvo med sikkerhet i sentrum

Volvo EX90 er fullstappet med sensorer og skal til og med skjønne hvordan føreren føler seg. Som du kan se...
Her er den nye generasjonen av Mitsubishi ASX. (Fotos: Mitsubishi)

Nye Mitsubishi ASX med premiere

Modellen som kom i 2010 blir ny, og denne gang ved hjelp av kommende Renault Captur. Men den er...
Falck bytter både drakt og navn. (Foto: Gjensidige)

Hjelp, Falcken bytter navn

Gjensidige er nye eier av Falcks veihjelpsselskaper i nordområdene, og nå får 600 biler ny drakt og nytt navn. Sent...
Disse to elektriske terrengbilene har over 1.000 hestekrefter. (Fotos: The China Box/Dongfeng Motors)

Hinter om elektrisk terrengbil med 1.000 hk

Dongfeng har vist fram et nytt merke kalt M Hero, og dette lukter det svidd av. Det er fire store...
Xpeng har vist fram sitt nye SUV-flaggskip G9, og det er en imponerende bil. (Fotos: Xpeng)

Imponerende flaggskip lansert ‒ og den er allerede på vei til Norge

Xpeng må sette en slags rekord for biler fra Kina. For den nye G9, lansert onsdag klokken 13 over...
Volkswagen ID. Buzz Cargo er kåret til årets internasjonale varebil for 2023, og Håkon Wirak kan juble. (Fotos: Volkswagen Nyttekjøretøy)

Nykommer ble årets varebil

Europeiske journalister har plukket ut årets varebil, og denne gang ble det en helelektrisk nykommer. For 31. gangen har prisen...
Den første Volta Zero har rullet ut av samlebåndet i Østerrike. (Fotos: Volta)

Første fabrikkslagede Volta Zero er her

Svenskene har et nytt bilmerke på plass, for endelig har den første bilen rullet ut av fabrikken i Østerrike. Det...
Maxus MIFA 9 vist fram første gang i fjor vinter nærmer seg nå Norge. (Fotos: Maxus)

Maxus med en diger og luksuriøs familiefrakter

Den aller første bilen fra Maxus bygget på den nye MIFA-plattformen. Maxus er på plass her i Norge med to...
En stor jammetest gjennomføres nå på Andøya, og denne er viktig også for bilindustrien. Her Nicolai Gerrard (Nkom) og Tomas Levin (Statens vegvesen). (Fotos: Duus Media/Nkom)

Viktig test for selvkjørende biler på Andøya

De selvkjørende bilene kommer, men først må noen utfordringer løses. Som jamming av satellitt-signaler, som slike biler er svært...

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her