Det finnes nesten et hav av forskjellige utgaver av Porsches
nye 992-serie til 911-modellen, fra grunnmodellen 911 Carrera til den toppløse 911
Turbo S Cabriolet. Men midt i dette havet savner de entusiastene som rett og
slett ikke klarer å bestemme seg om de vil gå for en med eller uten tak sin
spesialmodell, nemlig den som er kalt Targa.
mulig å fjerne, men som også har en bred veltebøyle som skal gi ekstra beskyttelse
som gjør den til en halvkabriolet. Ja, litt som T-takene. Porsche har laget Targa-versjoner siden 1965, så det er også
på sin plass at den nye 992-serien av 911 også får en slik versjon. Og det gjør
den. Porsche sier at de er klar med denne utgaven utover
sommeren, så det blir mulig å nyte siste rest av sommeren i en 992-versjon av
Porsche 911 Targa. Denne kommer kun som firehjulstrekk, og i versjonene Targa 4
og Targa 4S. Her er de to: Porsche sier at taket på Targa kan åpnes og lukkes på 19
sekunder, og ettersom modellen mangler det stivet taket kommer også Targa med PASM
(Porsche Active Suspension Management) som standard. Det er ikke så mye ellers som skiller Targa fra de andre Carrera-modellene,
og under panseret finner vi også den samme 3-liters 6-sylindret boxer-motoren.
r/min, noe som er 15 hk mer enn den forrige generasjonen. Den byr også på et
dreiemoment på 450 Nm, og er utstyrt med 20-tommers 295/35 bak og 19-tommers 235/40
foran. 0-100 km/t går unna på 4,2 sekunder med Sport Chrono-pakken,
ett tiendedel raskere enn før. Toppfart er satt til 289 km/t. Et hakk opp er altså Targa 4S, og denne byr på 450 hk og 530
Nm, og har også noen fetere dekk. Her snakker vi om 20-tommers hjul med 245/35
foran, og 21-tommers med profilen 305/30 bak. Her spretter sprinttiden ned til solide 3,6 sekunder med den
samme pakken, noe som er fire tiendedeler raskere enn forgjengeren. Denne
versjonen har en toppfart på 304 km/t. Porsche sier at den nye 911 Targa er klar i juni, så er du
rask og heldig så kan du nyte siste del av sommeren 2020 bak rattet til en slik
bil.
- Denne lille bybilen har formel 1-teknologi
- Den ultimate Audi RS Q3
- Hybridversjonen av Volvo XC40 testet