Polestar 2 stakk av med nok en norsk pris

Det går hardt utover champagnebudsjettet til Polestar Norge. I løpet av et par uker har nemlig Polestar 2 hanket inn to store norske priser.


Norge har ikke en offisiell «årets bil»-pris, men Dagbladet og Din side kjører sin årlige kåring av nybilene.

Den er delt opp i en leserpris og en jurypris, og den første ble klar for en par uker siden.

Leserne til Dagbladet og Din side stemte da fram den nye elbilen Polestar 2 som vinner, og leserne vet åpenbart hva de snakker om.

For nå har også de sju ekspertene til Dagbladet og Din side gitt sin dom, og de er helt enige med leserne.

Polestar 2 er årets bil.

‒ Å vinne Årets bil i Norge, verdens fremste elbilmarked, er en enorm prestasjon for vårt unge Polestar-merke, sier en stolt sjef, Thomas Ingenlath.

‒ Norge har vært et viktig land helt fra vi startet på vår reise, og en slik anerkjennelse, i tillegg til prisen vi nylig mottok for «Folkets favoritt», oppmuntrer og motiverer oss til å fortsette å pushe og stake vår egen vei.  

Tre av de sju i juryen hadde Polestar 2 som sitt førstevalg, som fikk knallhard kamp fra en annen ny elbil. Tre av medlemmene hadde nemlig Porsche Taycan som den beste bilen, mens en valgte nye BMW iX3 som årets bil.

Samtlige sju hadde både Polestar 2 og Taycan blant sine tre utvalgte biler, men den svenske elbilen fikk tre 2. plasser mot Taycans to 2. plasser.

Men det spiller som kjent liten rolle om man vinner på målfoto, så lenge man vinner.

Jurymedlem Rune Nesheim, som hadde Taycan øverst og Polestar 2 på som andrevalg, mener det var en verdig vinner.

- Overgangen til elbil er vanskelig, og det skjer fort. Jeg føler at alle disse bilene med deilig lyd bare forsvinner ut av hendene.

‒ Men fra første stund jeg satte meg inn i Polestar 2 har jeg kost meg, og gikk fra den med et ønske om at dette var bilen jeg skulle kjøre hver dag. Kjøreopplevelsen er ekstremt god, designet er sporty, kult og kantete og når man tar prisen i betraktning, så er det en fantastisk bil til en meget god pris, sier eksperten.

Norge er selvsagt et svært viktig marked for et ferskt merke som Polestar, og er faktisk så viktig at vi fikk det første Polestar-senteret i Europa og ikke minst ‒ verdens billigste Polestar 2.

‒ Vårt første år i Norge har vært et spennende år. For seks måneder siden hadde vi ikke en eneste bil i landet eller på veien, og nå står vi her med to norske og flere internasjonale priser – det har vært en fantastisk reise, sier Head of Polestar, Alexander Hørthe.

Polestar 2 har også hanket inn et par tunge priser i Tyskland. Elbilen er nemlig tildelt det gylne rattet i SUV-klassen som kåres av Bild am Sonntag og Auto Bild, og årets bil-prisen for luksusbiler delt ut av German Car of the Year.

Her er flere bilder av Polestar 2 i norsk miljø:

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Elbiler Nyheter