Ford oppdaterer for tiden sine varebiler, og nå er ventetiden over for de som har ventet på den nye Transit Courier. Og skal vi tro Ford Norge er det ganske mange.
– Allerede nå merker vi at det er meget god etterspørsel etter nye Transit Courier og den kommende helelektriske E-Transit Courier på det norske markedet, sier salgssjefen for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen. Ford har tatt oppgaven med nye varebiler på største alvor, og nye Transit Courier er bygd opp helt fra grunnen av. Det betyr et mer fleksibelt lasterom som er 25 prosent større enn utgående modell, den kommer med en rekke nye førerassistenter og er så solid at den ifølge merket er den første varebilen som mottar «platinum safety award» i Euro NCAP sine oppgarderte sikkerhets- og kollisjonstester.
														
																																									På innsiden byr den på et totale lastevolum på 2,9 m3 – 25 prosent mer enn i den utgående modellen. Det er også en ny gjennomlastingsluke i skilleveggen mot kupeen, noe som åpner for å frakte gjenstander med en lengde på inntil 2,60 meter.
														
																																									Nytt er også muligheten til å velge en utgave som åpner for mer nyttelast, brutto på opptil 854 kilo. Dette er hele 45 prosent mer enn dagens utgave.
														
																																									Ford har tatt oppgaven med nye varebiler på største alvor, og nye Transit Courier er bygd opp helt fra grunnen av. Det betyr et mer fleksibelt lasterom som er 25 prosent større enn utgående modell, den kommer med en rekke nye førerassistenter og er så solid at den ifølge merket er den første varebilen som mottar «platinum safety award» i Euro NCAP sine oppgarderte sikkerhets- og kollisjonstester.
														
																																									På innsiden byr den på et totale lastevolum på 2,9 m3 – 25 prosent mer enn i den utgående modellen. Det er også en ny gjennomlastingsluke i skilleveggen mot kupeen, noe som åpner for å frakte gjenstander med en lengde på inntil 2,60 meter.
														
																																									Nytt er også muligheten til å velge en utgave som åpner for mer nyttelast, brutto på opptil 854 kilo. Dette er hele 45 prosent mer enn dagens utgave.
														
																																									 Bakerst er det også mulig å hekte på en henger, og denne har en maks hengervekt på 1.100 kilo som gjelder for alle utgavene.
														
																																									Bakerst er det også mulig å hekte på en henger, og denne har en maks hengervekt på 1.100 kilo som gjelder for alle utgavene.
														
													
																											 Drivverket er Fords 1-liters EcoBoost-bensinmotor med 125 hk, og det er også en 100 hk-versjon tilgjengelig. I tillegg byr Ford på en 1.5-liters EcoBlue dieselmotor med 150 hk.
														
																																									Det er mulig å koble EcoBoost-motoren med enten en 6-trinns manuell girkasse eller en 7-trinns automatkasse spesielt godt egnet for de som kjører mye i byene, forklarer merket.
														
																																									Drivverket er Fords 1-liters EcoBoost-bensinmotor med 125 hk, og det er også en 100 hk-versjon tilgjengelig. I tillegg byr Ford på en 1.5-liters EcoBlue dieselmotor med 150 hk.
														
																																									Det er mulig å koble EcoBoost-motoren med enten en 6-trinns manuell girkasse eller en 7-trinns automatkasse spesielt godt egnet for de som kjører mye i byene, forklarer merket.
														
													
																											 
																					
																																	 
                                 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                            