Outback er en veteran blant Subaru-modellene, og kom
allerede i 1994. Siden den gang er den oppgradert i 2000, 2005, 2009 og 2015, som
er den nåværende generasjonen som selges. Men snart kommer sjette generasjonen, og nå er den bygd på Subaru
Global Platform og har blitt en veldig ny bil under skallet.
i New York, og er dermed vist fram med amerikanske spesifikasjoner som muligens
ikke stemmer helt med de europeiske modellene. Men vi kan uansett slå fast at det er mange nyheter i den oppgraderte
Outbacken. Ifølge produsenten er modellen det den «sikreste og mest kapable
Outback noensinne», noe som strengt tatt bare skulle mangle. Slik ser 2020-modellen ut:

2.4-liters boxermotor som yter 260 hestekrefter, og på innsiden har Subaru gitt
den en 11,6-tommers berøringsskjerm. Den nye plattformen til Subaru introdusert i 2017 gir Outback
mer sikkerhetsutstyr, og blant annet kommer den med EyeSight-teknologi og inkluderer
ting som adaptiv cruisekontroll med filsentrering, responsive hovedlys, automatisk
nødbrems ved rygging og en assistent-monitor via head-up-displayet.
dermed blitt enda mer robust om uhellet først er ute. Utvendig ser ikke den nye generasjonen så veldig ny ut, men på innsiden har de gjort diverse forbedringer ‒ og den får blant annet oppvarmet ratt som standard ‒ forhåpentligvis også i Norge.

produsenten på en Onyx Edition XT. Dette er en litt røffere variant, men svarte
utvendige elementer og 18-tommers felger. På innsiden kommer Onyx i en todelt gråfarge. At denne er til for å brukes skikkelig, viser setene. Disse
er nemlig kledd i vannavstøtende materialer, og versjonen kommer også med en
frontmonitor slik at du har kontrollen på hva som er foran bilen.

bruker forhåpentlig ikke altfor lang tid før den finner veien over «dammen». ‒ Vi ser fram til å lansere den i Norge, men når og med hvilke motoralternativer kan vi ikke si noe om i denne omgang, sier informasjonsdirektør Stian Thrane hos den norske importøren. Her er flere bilder av den nye modellen som allerede har rukket
å bli 25 år: