Ny Subaru Outback

Og den kommer også i en ekstra røff versjon.


Outback er en veteran blant Subaru-modellene, og kom
allerede i 1994. Siden den gang er den oppgradert i 2000, 2005, 2009 og 2015, som
er den nåværende generasjonen som selges.

Men snart kommer sjette generasjonen, og nå er den bygd på Subaru
Global Platform og har blitt en veldig ny bil under skallet.

-->
2020-modellen ble lansert under den pågående bilutstillingen
i New York, og er dermed vist fram med amerikanske spesifikasjoner som muligens
ikke stemmer helt med de europeiske modellene.

Men vi kan uansett slå fast at det er mange nyheter i den oppgraderte
Outbacken.

Ifølge produsenten er modellen det den «sikreste og mest kapable
Outback noensinne», noe som strengt tatt bare skulle mangle.

Slik ser 2020-modellen ut:

Under panseret på den amerikanske modellen finner vi en turbomatet
2.4-liters boxermotor som yter 260 hestekrefter, og på innsiden har Subaru gitt
den en 11,6-tommers berøringsskjerm.

Den nye plattformen til Subaru introdusert i 2017 gir Outback
mer sikkerhetsutstyr, og blant annet kommer den med EyeSight-teknologi og inkluderer
ting som adaptiv cruisekontroll med filsentrering, responsive hovedlys, automatisk
nødbrems ved rygging og en assistent-monitor via head-up-displayet.

Plattformen gir også en stivere struktur, og nye Outback er
dermed blitt enda mer robust om uhellet først er ute.

Utvendig ser ikke den nye generasjonen så veldig ny ut, men på innsiden har de gjort diverse forbedringer ‒ og den får blant annet oppvarmet ratt som standard ‒ forhåpentligvis også i Norge.

Holder det ikke med standard-versjonen byr også den japanske
produsenten på en Onyx Edition XT. Dette er en litt røffere variant, men svarte
utvendige elementer og 18-tommers felger. På innsiden kommer Onyx i en todelt gråfarge.

At denne er til for å brukes skikkelig, viser setene. Disse
er nemlig kledd i vannavstøtende materialer, og versjonen kommer også med en
frontmonitor slik at du har kontrollen på hva som er foran bilen.

Slik ser Onyx-modellen ut:

Den nye generasjonen ble altså lansert i New York, men den
bruker forhåpentlig ikke altfor lang tid før den finner veien over «dammen».

‒ Vi ser fram til å lansere den i Norge, men når og med hvilke motoralternativer kan vi ikke si noe om i denne omgang, sier informasjonsdirektør Stian Thrane hos den norske importøren.

Her er flere bilder av den nye modellen som allerede har rukket
å bli 25 år:

Les mer om:

Nyheter