Vi skriver beist, og det er også kallenavnet denne ultraville utgaven har fått ‒ «The Beast». For det er bare å glemme alt du tenker om den tradisjonelle Honda CR-V, en bil som så sent som i fjor kom i 6. generasjonen. Den første ble for øvrig introdusert tilbake i 1995. Honda og Honda Performance Development i USA ville undersøke hva som faktisk er mulig med en slik SUV-modell, og har gjort den om til et beist uten like. ‒ CR-V Hybrid Racer er et lidenskapsprosjekt for alle hos Honda som er involvert i design, konstruksjon og konstruksjon, sier David Salters, president og teknisk direktør for Honda Performance Development. ‒ The Beast representerer Hondas moro-å-kjøre-etos og racing-arv. Som den globale Formel 1-serien skal også nord-amerikanske IndyCar over til hybrid drivverk i 2024, og Honda er på plass som motorleverandør sammen med Chevrolet. Og som en sniktitt på hva som kommer har de altså laget en IndyCar-drevet Honda CR-V. ‒ Dette er et IndyCar-beist forkledd som en Honda CR-V-sau, sier Salters. ‒ Dette er «rullende elektrifiserte laboratorium» som skal vise hvor langt vi kan gå med elektrifisering, hybridteknologi og 100 prosent fornybart drivstoff. Bilen er utstyrt med 2.2-liters twinturbo, elektrifisert Honda V6 IndyCar kraftenhet og girkasse under et CR-V Hybrid-karosseri, og CR-V Hybrid Racer kjører på Shells 100 prosent fornybare racing-drivstoff. Som vi enkelt kan se av bildene og videoen har bilen fått et nytt karosseri, og det er en rekke ny racingdeler som nye spoilere, skjørt og luftinntak. Og har man et drivverk fra IndyCar trenger man jo det.

