International Van of the Year (IVOTY) kårer hvert år den beste varebilen, og fjorårets vinner var en ganske nyskapende retrosak ‒ Volkswagen ID. Buzz ‒ den helelektriske tolkningen av den gamle folkevognbussen. Den ble dermed den 31. vinneren av den høythengende prisen.
Nå er årets varebil 2024 avgjort, og finalekampen sto mellom Ford Transit Custom, Hyvia Master E-Tech H2, Mercedes eCitan og Opel Vivaro-e Hydrogen. Så ja, et skikkelig mangfold av drivverk.
														
																																									Nye Transit Custom er mer fleksibel enn noensinne, og byr også på en rekke unike digitale og kundevennlige tjenester.
														
																																									– Vi er veldig stolte over at IVOTY-juryen har gitt denne prestisjefylte utmerkelsen til vår nye Transit Custom, som har blitt utviklet for å møte forskjellige kunders behov, sier general manager i Ford Pro Europe, Hans Schep.
														
																																									‒ I tillegg til våre prisbelønte dieselmotorer, skal også kunder snart kunne velge nye Transit Custom i helelektrisk variant eller som ladbar hybrid.
														
													
																											
														
																																									Når det gjelder pickupene så går de gjennom tøffe tester som inkluderer terrengkjøring, og i dette segmentet har Ranger vært Europas mest solgte pickup de siste åtte årene.
														
																																									– Vi er svært glade for at IPUA-juryen for tredje gang har anerkjent vår Ford Ranger, sier Schep.
														
																																									‒ Nye Ranger fås som flere varianter enn noen gang før, og tilbyr kundene kjøreegenskaper som er like gode i terrenget som på landeveien, og om den brukes til arbeid eller fritid.
														
																																									Ford Ranger har vunnet IPUA-prisen to ganger tidligere, i 2013 og 2020, mens Volkswagen Amarok vant den aller første prisen delt ut i 2011 og tok sin andre IPUA-pris i 2018.
														
																																									Her er den nye Ranger-modellen i all sin prakt:
														
																																									
														
																																									Les også:
- Nye elektriske Renault Master strekker ut rekkevidden
 - Selvkjøring: Mange tøyer strikken
 - Vinter-elbil: Tregere lading og mindre rekkevidde