Over i Italia kjempet flere supermerker om hegemoniet på 1960-tallet, anført av gigantene Ferrari som alle jaktet på. Alfa Romeo spilte ut et ess i 1967.
De hadde nemlig på gang en sportsbil med midtstilt motor, og denne var så rå at Alfa like godt plasserte «gatelovlig» i navnet ‒ stradale. Den er også ansett som en av de vakreste bilene som er laget.
Alfa Romeo Giulia Sport GT ble introdusert høsten 1963 og har dermed rundet 60 år, og var den første modellen som ble laget på Arese-fabrikken som erstattet den originale i Milano.
Giulia Sprint GT erstattet den tidligere Giulietta-utgaven, og designet bak sto legendariske Giorgetto Giugiaro som jobbet hos Bertone for.
Dette var en fireseters coupé med sportslige egenskaper, og slik så den bilen ut:
Til slutt tar Alfa også med seg 4C-modellen, for det er 10 år siden den debuterte. Mer eksakt vises en Alfa Romeo 4C Designer's Cut.
Denne er tilpasset av Alfa Romeo Centro Stile som også designet modellen, og hyller den autentiske italienske stilen og kjøregleden legemliggjort av den originale 4C. Og denne kan bli din.
For den unike 4C Designer's Cut skal nemlig selges, så her bør samlere av unike biler kjenne sin besøkelsestid. Men den blir garantert kamp om bilen, slik det også ble rundt 33 Stradale.
Her er både den gamle og nye 4C-modellen, og som vi kan se bør det iallfall ikke stå på linjene.