Mazda har en ny plattform som åpner for større biler, og har allerede lansert CX-60 basert på denne. Nå er det duket for en storesøster i form av CX-80.
Her går det selvsagt i designspråket kalt Kodo som skal ha sjelen til bevegelse, hvor designerne er inspirert av minimalistisk japansk estetikk uten unødvendige elementer. Så her skal det være rene og elegante overflater. Fleksibiliteten bør være ivaretatt med muligheten for opptil 7 seter, og det er mulig å legge ned seteryggene både i 2. og 3. rad.
														
																																									Mazda vil også tilby utgaver med 6 seter, og midtraden kan enten består av en sittebenk som vi er vant med eller to skikkelige kapteinstoler som inkluderer separate armlener, justerbar ryggstøtte og både varme og ventilasjon i sitteputen.
														
																																									Fleksibiliteten bør være ivaretatt med muligheten for opptil 7 seter, og det er mulig å legge ned seteryggene både i 2. og 3. rad.
														
																																									Mazda vil også tilby utgaver med 6 seter, og midtraden kan enten består av en sittebenk som vi er vant med eller to skikkelige kapteinstoler som inkluderer separate armlener, justerbar ryggstøtte og både varme og ventilasjon i sitteputen.
														
																																									 Også en rekke oppdaterte sikkerhetssystemer finner veien inn i Mazda CX-80, og det er også et nytt 3-soners klimaanlegg og Alexa stemmestyring som styrer mange av bilens funksjoner.
														
																																									Også en rekke oppdaterte sikkerhetssystemer finner veien inn i Mazda CX-80, og det er også et nytt 3-soners klimaanlegg og Alexa stemmestyring som styrer mange av bilens funksjoner.
														
													
																											 Dieselmotoren skal lande på et forbruk på rundt 0,56 liter på mila, og da i kombinasjon med en 8-trinns automatgirkasse og firehjulsdrift.
														
																																									Hengervekt for begge drivlinjene er på 2.500 kilo, opplyser Mazda.
														
																																									Dieselmotoren skal lande på et forbruk på rundt 0,56 liter på mila, og da i kombinasjon med en 8-trinns automatgirkasse og firehjulsdrift.
														
																																									Hengervekt for begge drivlinjene er på 2.500 kilo, opplyser Mazda.
														
													
																											 
																					
																																	 
                                 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                            