Så hva er den mest solgte ladehybriden over i bilens hjemland? Jo, ifølge Stellantis er det selveste Jeep Wrangler, denne legendariske firehjulstrekkeren.
Og det er ingen grunn til å tro at salget daler utover 2024, for det er på gang en kraftig oppdatert utgave som nå setter kurs for Norge.
Og ingen fare. Begge de to utgavene som har satt kurs for Norge har fortsatt avtagbare dører og tak som standard, og det er også mulig å velge Sky One-Touch, en elektrisk kanvastopp, som koster 36.000 kroner.
Det enkle er ofte det beste, så du finner ikke en lang tilbehørsliste for Wrangler. Det eneste du kan velge for både Sahara og Rubicon er ni ulike lakkfarger, resten er inkludert i standardutrustningen.
Men de som går for 2024-utgaven får mye nytt.
I tillegg til trådløs CarPlay og Android Auto kommer den nye ladbare utgaven med en ny berøringsskjerm på 12,3 tommer, og her kan grensesnittet skreddersys med inntil 5 profiler.
Som moderne biler kan også Wrangler motta trådløse programvare-oppdateringer, mens Tom Toms leverer tjenester for oppdateringer av trafikkinformasjon i sanntid.
I tillegg har nye Wrangler forbedret støydemping, så komforten på innsiden bør ha fått seg et løft.
Oppgraderte Wrangler blir også en sikrere bil, og det er mer enn 85 sikkerhetsfunksjoner tilgjengelig på nye Jeep Wrangler 4Xe. Dette inkluderer varsling til trøtte eller uoppmerksomme førere, den nye varslingen ved uønsket kryssing av kjørefeltmarkeringer, skiltlesing og de nye sidekollisjonsputene for første og andre rad.
4Xe viser at denne Wrangleren er elektrifisert, og Jeep har da også fått en knallstart på sine elbiler med Avenger ‒ denne kompakte elbilen som var frekk nok til å bli kåret til «Car of the Year».
Jeep har også et par andre helelektriske biler på gang, Recon og Wagoneer S.
Den nye utgaven av Jeep Wrangler skal være på plass her i Norge i løpet av våren, og startprisen lyder på 1.265.000 kroner for utstyrsnivået Sahara og 1.330.000 kroner for Rubicon-utgaven.
Her er flere bilder av nye og oppgraderte Jeep Wrangler: