Annonse
Hjem Nyheter Aston Martin-sykkel blir ultra-eksklusiv

Aston Martin-sykkel blir ultra-eksklusiv

Vi vanlig dødelige kommer aldri til å få råd til en av de lekre Aston Martin-bilene. Men en sykkel fra deres Q-avdeling bør kanskje være innen rekkevidde? Dessverre, det kommer heller ikke til å skje.

Mange, faktisk de aller fleste, av bilprodusentene som har litt mer eksklusive modeller i sortimentet lager også sykler i ny og ne. Spesielt nå som de driver med elbiler er ikke spranget så langt over til elsykler.

Aston Martin slenger seg også på trenden. Men de tuller ikke med de elektriske greiene. Og de tar jobben seriøst. Skikkelig seriøst.

De har gått sammen med sykkelprodusenten Storck for å lage en spesialutgave. Og da mener vi spesial både som at den er spesiell, og spesial som at den kommer i svært begrenset opplag.

Det eneste de åpenbart ikke har giddet å bruke tid på er navnet på herligheten. For den heter ikke mindre enn Storck Fascenario.3 Aston Martin Edition. Vi kaller den like godt SF3 Aston Martin. Det klinger mye bedre, gjør det ikke?

Saken fortsetter under Annonsen

Den er som tittelen sier meget eksklusiv, og de som trodde de endelig kunne få fatt i et Aston Martin-kjøretøy kan bare glemme det. Aston Martin nøyer seg med 107 eksemplarer. Hvordan og hvorfor de har kommet til det tallet vites ikke.

Q-avdelingen til Aston Martin har altså tatt den fra før stilige Fascenario.3 og gjort den enda mer spektakulær.

Ved bruk av nanokarbon-teknologi har de klart å barbere rammen ned til 770 gram, mens hele sykkelen veier inn til 5,9 kilo.

En Aston Martin må alltid være skodd for høye hastigheter, og det gjelder også SF3 Aston Martin (jepp, høres definitivt bedre ut). Den er nemlig utstyrt med de nye høyhastighetsdekkene fra Pirelli kalt P Zero Velo.

Girene er, selvsagt, trådløse, og girskiftene gjøre på hver side av rattet og fungerer akkurat som på en engelsk Aston Martin ‒ høyre hendel opp og venstre ned.

Q-avdelingen har også satt en spesiell lakk på sykkelen, og det er gjort flere andre små forandringer i løpet av de 12 månedene de har tuklet med denne.

Så dette hadde vært noe for dressfolkene som sykler «Tour de Finans» hver dag til og fra Aker Brygge.

Men hvordan skal disse klare å få fatt i denne er ikke så godt å si, men de kan jo prøve å sende Aston Martin en e-post.

For det er verd forsøket. Iallfall om vi skal tro Markus Storck.

‒ Jeg vil si at dette mest sannsynlig er den beste sykkelen som noensinne er bygd med navnet til en bilprodusent på.

Følg bil24.no på Facebook

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her

Bil24 på sosiale medier

1,219FansLik
42FølgereFølg
74FølgereFølg
0AbonnenterAbonnér

Populære saker