Annonse
Hjem Nyheter Nye Hyundai i20 er virkelig ny

Nye Hyundai i20 er virkelig ny

Nytt «sensuelt» design skal lokke kundene til en splitter ny Hyundai i20.

Vi kan slå fast at Hyundai virkelig bryr seg om den kompakte i20. Modellen er kun 12 år gammel, men har likevel gått gjennom flere fornyelser.

2. generasjonen kom i 2014, og i 2018 ble den oppgradert slik at den skal følge med i tiden.

Nå er det klart for 3. generasjonen av Hyundais nest minste modell på fire meter, og denne gang blir den virkelig helt ny.

Det ser man allerede på det ytre.

Saken fortsetter under Annonsen

Hyundai sier selv at de har gitt i20 «Sensuous Sportiness»-linjer med et såkalt dynamisk design, hvor de sensuelle og sportslige linjene skal forføre kundene.

Designet er, fortatt ifølge den sørkoreanske produsenten, preget av harmonien mellom fire grunnleggende elementer ‒ proporsjon, arkitektur, styling og teknologi.

Dette skal igjen skape en emosjonell verdi, og gi Hyundais biler et utpreget nytt utseende.

Resultatet er dette:

Sett på skrå forfra ser den unektelig bra ut, og Hyundai har gjort den mer sportslig ved å senke taket med 24 mm, strekke ut bredden med 30 mm og dra ut lengden med 5 mm.

Den har også fått nye støtfangere både foran og bak, en ny grill og lykter som forbinder fronten og baken når bilen sees fra siden.

Bak har den fått disse moderne lysene som strekker seg over hele bagasjelokket, mens den ene illustrasjonen vi har fått av innsiden avslører at også i20 blir en moderne bil med en sentrert berøringsskjerm på 10,25 tommer.

Hyundai sier selv at de sensuelle linjene fra utsiden og strekker seg inn til dashbordet, og 3. generasjon i20 får også LED-omgivelseslys på innsiden.

Både en større akselavstand og total lengde vil selvsagt gi bedre plass på innsiden, og bagasjerommet høster også frukter av dette. Det øker med 25 liter, og er nå på totalt 351 liter. Ikke ille for en så liten bil.

Hyundai med sine elektriske biler har utviklet mange teknologiske løsninger de siste årene, og i20 får blant annet trådløst Apple CarPlay og Android Auto ‒ ting som tidligere kun var forbeholdt de dyreste bilene på markedet.

Og ja, det inkluderer trådløs lading av mobilen ‒ juhuuu.

Den er også nett-tilkoblet, og kan dermed bruke nettbaserte løsninger for eksempel via apper.

Dette er altså en liten og kompakt bil, men den imponerer også med sikkerhetsutstyr så det holder.

Den kommer med en rekke førerassistenter tidligere forbeholdt langt dyrere biler, som for eksempel filassistent, intelligent fartsholder, blindsonevarsler, følge- og kollisjonsvarsler, fjernlysvarsler og parkeringsassistent.

Nye i20 kommer med flere motoralternativer, men hva som eventuelt finner veien til Norge er ikke kjent. Men en av nyhetene under panseret er et mildhybridsystem kombinert med en 1-liters GDi på enten 99- eller 118 hk.

Med all denne infoen skulle man tro at nye i20 faktisk har hatt premiere, men det skjer ikke før under Genève Motor Show i mars.

Men Hyundai er åpenbart så stolt av det de har fått til at de ikke klarte å vente, og det skjønner vi godt.

Her er bildene av 3. generasjon Hyundai i20:

Les også:

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her

Bil24 på sosiale medier

2,646FansLik
73FølgereFølg
85FølgereFølg
0AbonnenterAbonnér

Populære saker